Rujan u perlicama
Kao što smo u izvješću za kolovoz već rekli kako smo u sklopu Erasmus mobilnosti na temu digitalnih kompetencija i upoznavanja stranog jezika (engleski) izrađivali poticaje sa djeci poznatim sadržajima na kojima su radili tijekom projekta Fibonacci te smo djecu upoznali sa nekim od digitalnih alata za učenje za koje su djeca pokazala veliki interes. Obzirom da skupina ove pedagoške godine broji četrnaest predškolaca u dogovoru s djecom i roditeljima strukturirali smo centar „ŠKOLICA“ te ga obogatili raznim didaktičkim poticajima. U sklopu Erasmus mobilnosti djeca su imala priliku družiti sa odgajateljicama iz Grčke i Španjolske i pokazati im neke od digitalnih alata za igru i učenje ali isto tako pokazati im centre aktivnosti te pedagoški strukturiran kako nutarnji tako i vanjski prostor vrtića.
Mjesec rujan iskoristili smo za šetnje, promatranje ponašanja i interesa djece te krenuli u daljnja planiranja teme na kojoj žele raditi.
Kolovoz u Perlicama
Perlice su kolovoz provele u aktivnostima na dvorištu koje je vizualno i poticajno strukturirano u smislu centara aktivnosti. Veliko zanimanje su plošni poligoni odnosno igre na tlu koje su pedagoški osmišljene a potiču motoriku, orijentaciju u prostoru, logičko matematičke pojmove, ritam i pokret te upoznavanje sa simbolima i slovima. U sklopu Erasmus mobilnosti na temu digitalnih kompetencija i upoznavanja stranog jezika (engleski) izrađivali smo poticaje s djeci poznatim sadržajem na kojem su radili tijekom projekta Fibonacci te djecu upoznali s nekim od digitalnih alata za učenje za koje su djeca pokazala veliki interes.
Srpanj u perlicama
Kao i svake godine, žitelji otoka Raba u mjesecu srpnju obavljaju posljednje pripreme za tradicionalnu manifestaciju Rabsku fjeru i obilježavaju Blagdan sv. Kristofora, zaštitnika grada. Djeca našeg dječjeg vrtića redovni su aktivni sudionici manifestacije te u sklopu toga također sudjeluju u pripremama i izradi raznih predmeta. Tako i naše Perlice odijevaju srednjevjekovne kostime i svojim sudjelovanjem obogaćuju, igraju se i uče zavičajnu kulturnu baštinu.
Lipanj u Perlicama
Perlice su lipanj provele na dvorištu uz nebrojeno raznovrsnih aktivnosti . Voda kao osnovni poticaj djeci je svakodnevno dostupna kao i svi raspoloživi prostorno-materijalni resursi koji potiču djecu na kreiranje različitih igara i aktivnosti. U dogovoru s djecom i roditeljima te pomoći članova lokalne zajednice obogatili smo vrtićko dvorište. U lipnju je za odgojno-obrazovnu skupinu održan evaluacijski roditeljski sastanak s prijedlogom planiranja sljedeće pedagoške godine. Oprostili smo se sa jedinom predškolkom i svečano obilježili njen posljednji dan vrtićkog života.
ISTRAŽIVANJE FIBONACCIJEVOG NIZA U PERLICAMA
Hej prijatelju,
znaš li da na svijetu postoji spirala niz?
Hoćeš li znati? Poslušaj me, pliz, pliz.
Matematika je prava
Svakog puža kuća i konjica morskog rep,
Spirala ga krasi prava pa je ljepši svijet.
Jež u moru čuči,
bodlje svoje broji pa se hvali svima što i on niz ima.
Tad sa kopna kaktus se javi:
I moje lišće niz je pravi!
Ruža će na to:
Moj cvijet, spiralu moju, možeš li naći ljepšu koju?
Suncokret što u sunce gleda veli:
Pogledaj mene i sjemenke moje, one se u nizu stoje.
U to iz grma malina proviri:
I moje je tijelo vitamina niz, kušaj me pliz, pliz.
Cik i graja dječice broj,
potrči, poskoči, pokreti naši sve Fibonacci.
Naučila djeca u prirodi niz,
jer i tornado ga skriva, tad se čuvaj pliz, pliz!
Warning: No images in specified directory. Please check the directoy!
Debug: specified directory - https://dvp.hr/images/grupe/perlice/fibonacci
Perlice u Prosincu
Prosinac je mjesec prepun raznih predblagdanskih aktivnosti i događanja kako na razini ustanove, ali i na razini skupina. Svaka ga odgojna skupina proživljava na svoj način. Obzirom da su djeca skupine Perlice vrlo zainteresirana za rad na projektu „Matematika s prirodom i u prirodi“ nastojali smo u tom smjeru osmišljavati poticaje. Tako su djeca nastavila istraživati Fibonnacijev niz u svim dostupnim centrima aktivnosti. Izrađivala su borove i ukrase za bor od raznih neoblikovanih materijala te uočavala spiralne oblike različitih dimenzionalnosti. Gradila su bor kockama i plastičnim bocama. Radila božićne kolače koji su ih asocirali na Fibonaccijev niz. Promatrala su strukturu i građu šišarki te ih crtala. Ono najvažnije čemu su se Perlice, kako male tako i velike, najviše veselile bilo je noćno predbožićno druženje u vrtiću „Božićni pidžama party“.
Warning: No images in specified directory. Please check the directoy!
Debug: specified directory - https://dvp.hr/images/grupe/perlice/12-22
Perlice u studenom
Strukturirano okruženje s ciljem istraživanja zanimanja, razvijala je simboličku igru kod djece. Upravo u studenom Perlice dobivaju poziv za uključenjem u projekt Matematika s prirodom i u prirodi, u organizaciji Muzeja Prigorja i Dječjeg vrtića Bukovac iz Zagreba. Perlice su dobile temu „Fibonaccijev niz“. Na održanoj zajedničkoj refleksiji s roditeljima dogovorili smo sudjelovanje u ponuđenom projektu te ga implementirali u projekt „Što biti kad odrastem?“ na način da djeca istražuju zanimanja likovni umjetnik, glazbenik, matematičar, biolog…. Dio sobe dnevnog boravka smo prestrukturirali, a postojeće centre nadopunili. Uključivanje u projekt Matematika s prirodom i u prirodi, zajednički rad djece uz podršku odraslih postao je svakodnevni izazov. U nepunih mjesec dana rada na projektu iznjedrili su se razni potencijali djece te nama odgojiteljima, ali i roditeljima otvorili nove puteve daljnjeg planiranja.
Warning: No images in specified directory. Please check the directoy!
Debug: specified directory - https://dvp.hr/images/grupe/perlice/11-22