U prosincu smo u Zvjezdicama obilježili Blagdan sv. Nikole, a na isti dan je ujedno i Vera imala svoj drugi rođendan te joj ovim putem još jednom čestitamo. Djeca su na Blagdan sv. Lucije posadila pšenicu te vodila brigu o njoj narednih dana, a nezaobilazna aktivnost bila je i kićenje bora gdje je Toni pokazao najveći interes i predanost. Svaki ponedjeljak palila se nova adventska svijeća. Budući da je broj djece bio  manji, time je božićni duh bio i lakše ostvariv. Odgojiteljice su se mogle posvetiti svakome djetetu, pružiti mu upravo ono što je najbitnije za božićno vrijeme - ljubav, mir, veselje, zajedničko druženje i igranje na podu, a u tom duhu čitale su im se i božićne priče s poukom o važnosti nematerijalnog, odnosno onog duhovnog. Nezaobilazne su bile božićne i nikolinskee pjesme poput „Zvončića“, „Sretan Božić svakome“, „Sveti Niko svijetom šeta“, „Sveti Nikola“ i ostalih. Ponuđena umetaljka „Zvončići“ bila je često birana aktivnost od strane djece pa nam je zvuk zvončića često odjekivao sobom. Djeca su se likovno izražavala na temu bojanjem vodenim temperama, kolažem, ljepilom, modeliranjem plastelina s ciljem razvijanja grafomotorike. Ukrasili su i božićni ukras koji je bio dio čestitke za božićne praznike. Karlo je pokazao je interes za boje. Pritom je primijećeno da samo manji broj djece prepoznaje osnovne boje te će se  u tome vidu nastaviti aktivnosti u siječnju.

  • DSC00699
  • DSC00700
  • DSC00715
  • DSC00722
  • DSC00727
  • DSC00736
  • DSC00739
  • DSC00746
  • DSC00756

Budući da djeca rane dobi vole pjesmice, često im se pjeva ili pušta na radiju. Tako je pjesmica „Boc, boc, iglicama“ bila okidač Veri za povezivanje znanja i vlastitih spoznaja o svijetu koji nas okružuje, a prepoznavanje tog situacijskog poticaja uz pomno ponuđene poticaje izvor znanja i unaprjeđivanje vještina i za drugu djecu. Pjevajući spomenutu pjesmicu, Vera je otišla do plakata sa sličicama raznih pojmova te pokazujući prstom na ježa postavila pitanje „Što je to?“ i odgovorila koristeći znanje stečeno pjesmicom: „To je jež!“. Javio se interes nekolicine djece za ježa pa su tijekom studenog djeca u „Zvjezdicama“ istraživala izgled, prehranu i stanište ježa.

U planiranju poticaja i aktivnosti nit vodilja bila nam je činjenica da djeca uče čineći, igrom, kao i svim svojim osjetilima, a pedagoški neoblikovani materijali, kao i oni prirodni, bili su nam jedno od glavnih sredstava za učenje i igru, kreativno izražavanje kao i konstruktivno rješavanje problema, čime su djeca spontano učila u skladu sa svojim interesima i mogućnostima.

Promatranjem fotografija ježa, njegova staništa i prehrane djeca su vizualno dolazila do određenih spoznaja. Ponudom jabuka, krušaka, mrkve, celera i korijena peršina, kao i noževa, ribeža i štapića za ražnjiće djeca su igrajući se razvijala finu motoriku prstiju te degustirala hranu koju jede jež. Osim osjetila okusa, ovim putem utjecalo se i na razvoj njihova vokabulara. Prirodni materijali – piljevina, lišće, žirevi, češeri, čačkalice i grančice bili su ponuđeni za građenje ježeve kućice, kao i u likovnom centru gdje su se uz plastelin, ljepilo, bojice, pastele, vodene boje, tempere i flomastere likovno izražavali.Vrijednost likovnog izražavanja djece nije u tome da znaju nešto naslikati ili nacrtati tako da to bude prepoznatljivo, već je važno da ono primjećuje, pronalazi i otkriva svijet koji ga okružuje.

  • viber_slika_2022-01-13_08-51-53-141
  • viber_slika_2022-01-13_08-53-02-607
  • viber_slika_2022-01-13_08-53-23-999
  • viber_slika_2022-01-13_08-53-36-892
  • viber_slika_2022-01-13_08-54-10-413
  • viber_slika_2022-01-13_08-54-28-112
  • viber_slika_2022-01-13_08-54-42-944
  • viber_slika_2022-01-13_08-54-58-760
  • viber_slika_2022-01-13_08-55-17-486
  • viber_slika_2022-01-13_08-55-28-097
  • viber_slika_2022-01-13_08-55-38-690
  • viber_slika_2022-01-13_08-55-51-378
  • viber_slika_2022-01-13_08-56-19-582
  • viber_slika_2022-01-13_08-56-33-220
  • viber_slika_2022-01-13_08-56-44-531
  • viber_slika_2022-01-13_08-56-54-775

Rujan je obilježen prilagodbama tj. međusobnim upoznavanjem. Upoznavali smo i istraživali sobu dnevnog boravka (centre aktivnosti i poticaje), dvoranu, dvorište... U skupini nam se pridružila i treća odgajateljica Sara. Djeca su dosta vremena provodila u simboličkoj igri s plišancima i lutkama te u raznim igrama uz pokret, pjesmu i ples. Potrebu za kretanjem zadovoljavali smo svakodnevnim igrama i vježbama u dvorani i u dvorištu.

Listopad je protekao u upoznavanju jeseni. Djeca su prepoznavala i imenovala plodove jeseni (voće), a zatim ih i kušala. Pjesmicom „Jabuka, kruška, šljiva” djeca su objedinila svoje spoznaje.

Djeca su plodove jeseni crtala, modelirala ili trganjem papira lijepila i oblikovala. Pridružili smo se i berbi vrtićkih maslina i tako doznali što se ujesen radi u našem kraju.

  • 1
  • 10
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9