Evo nas u novoj godini, dragi naši.

U siječanj smo ušli nastavljajući u duhu Božića, okupljanja i obiteljskog zajedništva. Tako smo započeli temu „Moja obitelj“.

Razgovarali smo tko čini moju obitelj te su roditelji  donijeli obiteljska stabla i obiteljske slike. Djeca su često pokazivala svoje slike i imenovala tko je sve na slici. Doznali smo kako se zovu bake i djedovi te tko ima prabaku ili pradjeda. Razgovarali smo kolika je važnost naše obitelji te su tako djeca odgovarala na pitanja; „Što je obitelj?“ „Što rade sa bakama i djedovima“. Odgovori su bili jako domišljati i zanimljivi.

Čitali smo razne edukativne slikovnice kao što su „Volim svoju obitelj“, „Moji dragi djed i baka“….i ostale.

Kako je prisutnost roditelja u grupi vrlo važna za dijete, pozvali smo mame na volontiranje. Preuredili smo SDB-a i oformili dramski centar. Mame su nam pomogle uljepšati paravan te izraditi lutke. Bile su tu štapne lutke od kuhača, stiropornih kugli te rukavica.  Jedna je mama djeci čitala priču „Matovilka“ te im pokazala novu likovnu tehniku s voskom. Što će sljedeće volontiranje donijeti, vidjet ćemo.

Vrijedne „Pčelice“ nastavljaju u duhu zajedništva i novih spoznaja o svome otoku.

Veliki pozdrav :-)

  • 20190118_102003
  • 20190118_102010
  • 20190122_091400
  • 20190128_095742
  • 20190130_093244
  • 20190131_102711
  • IMG_8341
  • IMG_8342
  • IMG_8343
  • IMG_8344
  • IMG_8345
  • IMG_8346
  • IMG_8347

Prosinac u Pčelicama prošao je u veseloj predblagdanskoj atmosferi; uz mnogo pjesme, zabave i smijeha, iako kod nas toga nikad ne nedostaje.

To je najradosniji mjesec u godini, mjesec zajedništva i iščekivanja Božića.

Aktivnosti u grupi usmjerili smo na pripremu za blagdane te nastojali da se vrijeme adventa provodi u veselju i druženju. Izradili smo adventski vijenac, istražili što znače te svijeće i zašto se svake nedjelje do Božića pali svijeća. Kako bi se što bolje pripremili za blagdan sv. Nikole, čitali smo razne priče, izrađivali čizmice, istraživali tko je on bio i zašto nam donosi poklone. 6.12 nas je posjetio u vrtiću te iako je bio jako umoran posjetio svaku skupinu te u vrtićkoj dvorani podijelio sa nama svoja iskustva.

Tijekom prosinca u vrtiću smo organizirali adventsko druženje na kojem smo zajedno sa roditeljima ukrašavali vrtić. Bilo je tu za svakog ponešto. Tako su se poneki okušali u ukrašavanju hodnika, kićenju drvca, pravljenju kolačića, pjevanju, čitanju slikovnica, motanju darova, sadnji pšenice a poneki ukrašavali s roditeljima prostor SDB. Takvi događaji i susreti kod djece bude radost i ushićenje. Zajedničko druženje roditelja, djece i odgojitelja upotpunjuje božićni ugođaj, jer tada vrtić postaje mjesto gdje se djetetu nalaze njegovi najmiliji.  

Vrijedni predškolci  pripremali su se za božićni koncert koji je održan u sportskoj dvorani 18.12.

20.12. su nas posjetili moto mrazovi te smo se zajedno družili u vrtićkoj dvorani.

Marljive Pčelice su spremne za nove aktivnosti i istraživanja u novoj godini! Sretna vam nova 2019. godina, dragi naši!

  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • IMG-851809ea8fff84204b00094cb0938c90-V
  • IMG-9dcb041db96d7b7ecea110f87922abbe-V
  • IMG-d9e8ee3c40d43f03c2b611b39f0370fb-V

Evo nas ponovo dragi naši, stvarno ovo vrijeme leti. Pozdrav!

Ovaj 11. mjesec je proletio u trenu, a naše Pčelice sve vrijednije i vrijednije.

Zanima vas što smo sve saznali u priči „Mrvica u maminom trbuhu“ pa ćemo vam ispričati. Radi se o problemskoj slikovnici koja pojednostavljeno objašnjava kako smo došli na svijet te kako dobivamo brata ili sestru. U ovoj slikovnici otkrili smo sve faze razvoja djeteta. Saznali smo da je u trenutku začeća beba veličine graška te kako i što radi u maminom trbuhu; tako smo saznali da beba u 4. mjesecu već ima kosu. a 7. mj joj se razvija vid. Čitajući slikovnicu i pratei ilustracije dobili smo odgovore koji su nas zanimali. A kako bi što bolje vidjeli kako to izgleda, zamolili smo roditelje da donose slike sa ultrazvuka dok su Pčelice bile u maminom trbuhu. Ono što smo naučili iz slikovnice, htjeli smo pokazati i drugima, svatko je ponešto ilustrirao te smo zajedno napravili prikaz slikovnice kojeg možete vidjeti u Gradskoj knjižnici, gdje je od otvorenja izložbe „Pričaj mi priču“.

Nakon slikovnice Pčelice su počele istraživati svoja osjetila (vid, sluh, njuh, dodir, okus). Čitajući slikovnicu „Moja 5 osjetila“ krenuli smo u istraživanje te smo tako svakodnevno kroz razne poticaje i aktivnosti upoznavali naša osjetila. Prvo smo istraživali osjetilo vida; započeli smo s pitanjima kako i zbog čega vidmo. Gledali smo fotografije, promatrali prostor oko sebe te imenovali predmete, boje i oblike. Zatim smo istraživali osjetilo sluha. Slušali smo raznu glazbu te pogađali instrumente koji se nalaze u pjesmi; svirali na instrumentima, osluškivali prirodu. Zatim je uslijedilo istraživanje osjeta dodira. Dodirivali smo taktilne podloge. Napravili smo plakat s raznim materijalima i teksturama (mekano, glatko, hrapavo….).

Osjetilo njuha razvijali smo mirisanjem raznog bilja, cimeta, kave, različitih parfema i dr. Zajedno smo komentirali koji nam se miris sviđa, je li ugodnog ili neugodnog mirisa.

Započeli smo istraživanje osjetila okusa. Kako bi saznali kako raspoznajemo okuse istraživali smo enciklopedije, promatrali slike te saznali da je za to zaslužan naš jezik  te da se na njemu nalaze okusne ćelije za gorko, slano, kiselo. Tako smo naše jezike promatrali povećalom. Isprobavali smo razne čajeve u koje smo dodavali med, limun, sol, papar, limunsku kiselinu, šećer…a nakon toga raspoznavali kojeg je okusa koji čaj te je li nešto slano, gorko, kiselo, slatko. Pravili smo palačinke i kompot i sve zajedno pisali na papir.

Osluškujući djecu i upuštajući se s njima u razgovor, uvidjeli smo da ih je jako zainteresiralo osjetilo okusa, odnosno zubi i jezik te smo se tako uputili na istraživanje. Što su zubi? Čemu služe? Gdje se nalaze mliječni zubi? Koliko ih ima? Jesu li svi mliječni zubi jednaki? Kako se zubi kvare?

Čitajući priču o Gricu i Grecu naučili smo da zube moramo često prati velikim kružnim pokretima kako se Gric i Grec ne bi nastanili u našm zubićima. Čitali smo i druge slikovnice kao što su Kod zubara, Zub Krivozub, Zubić vila i dr. Djeca su bogatila riječnik i proširila spoznaju. Osvijestili smo pravilan način pranja zubi. Upoznali smo se s važnosti održavanja oralne higijene i pravilne prehrane u očuvanju zdravih zubi. Kako bi neutralizirali strah od posjeta stomatologu posjetili smo stomatološku ordinaciju Martine Gvačić, lijepo nas je primila, upoznala djecu sa svojim radom, a ujedno i pregledala zubiće.

27.11. smo održali božićnu radionicu s roditeljima iz skupine. Bila je to lijepa, vesela, ugodna i radna atmosfera. 

Do sljedećeg puta  :-)

 

  • 20181112_091425
  • 20181112_094111
  • 20181112_094131
  • 20181112_094215
  • 20181112_094256
  • 20181113_103526
  • 20181120_151830
  • 20181127_170605
  • 20181127_170611
  • 20181129_105302
  • 20181129_105308
  • 20181130_093746
  • 20181204_111028
  • 20181204_111257
  • 20181204_111342
  • 20181204_111703
  • 20181204_112434
  • 20181204_112520
  • 20181204_112628

Pozdrav, dragi naši!

Listopad nam je proletio u trenu. Marljive Pčelice su i ovaj mjesec uživale u raznim aktivnostima. Interes Pčelica nas je ovaj put odveo u proučavanje ljudskog tijela. Prvo smo prikupili te prelistavali i istraživali razne časopise, priče i enciklopedije o čovjekovu tijelu. Prvo smo htjeli saznati od čega je građeno ljudsko tijelo. Proučavali smo model kostura, potom smo istražili kako i zbog čega je naše tijelo tako jako i čvrsto. Saznali smo da se naše tijelo cijelo sastoji od mišića i kože koja pokriva cijelo naše tijelo. Uočavali smo razliku između građe kostiju muškog i ženskog tijela. Kako bismo proširili spoznaju o ljudskom tijelu istražili smo koje sve organe imamo te koja je njihova funkcija (mozga, srca, bubrega, pluća, jetra..). Oformili smo zajedno centar doktora te zamolili roditelje na suradnju da opremimo centar potrebnim materijalima (zavoji, kape, maske, injekcije), ujedno smo napravili čekaonicu i stol koji je potreban medicinskoj sestri tako da bude sve kao kod pravog doktora. Rado borave u centru te uživaju u simboličkoj igri doktora. Mogla se vidjeti međusobna suradnja među djecom te dogovaranje oko raspodjele uloga. Igra je postajala sve bogatija i konstruktivnija u različitim oblicima izražavanja. Djeca su kroz igru učila, usvajala nove pojmove kao što su; arterije, krvotok, vene, stetoskop, djelovi mozga. Crtali smo i stvarali raznim likovnim tehnikama na temu ljudskog tijela. Izradili smo i modele probavnog i dišnog sustava kako bi lakše istražili kako to funkcionira u našem tijelu. Bili smo u  posjeti Hitnoj pomoći gdje su nam pokazali s čime i kako rade pravi doktori. Tako smo mjerili tlak, otkucaje srca, udisali kisik te promatrali na monitoru kako radi srce. A ono što nam je bilo najzanimljivije je vozilo prve pomoći te zvuk sirene.

Zajedno sa bakama obilježili smo Dan jabuka te pravili fine i ukusne kolače. Hrana je potrebna našem tijelu. J Obiježili smo Svjetski dan pješačenja 15.10 šetnjom parkom. Naučili smo da hodanjem i vježbom jačamo svoje mišiće i cijelo tijelo. Obilježili smo i Svjetski dan štednje te smo posjetili Erste banku i vidjeli gdje spava medo štedo. :-)

Sada trenutno obrađujemo slikovnicu „Mrvica u maminom trbuhu“ a  što smo pročitali, saznali i istražili saznat ćete uskoro. Pozdrav do idućeg puta! :-)

  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35

Veliki pozdrav, dragi naši!

Počela nam je nova pedagoška godina i kao i uvijek marljive Pčelice kreću u mnogobrojne aktivnosti. Svaki početak je ponekad težak. Vidjevši da naše Pčelice dolazeći u vrtić pokazuju različite emocije (a osobito tugu i ljutnju), odlučili smo krenuti u avanturu upoznavanja emocija. Željeli smo saznati zbog čega nam se to događa.  Zašto smo ponekad ljuti, tužni, sretni ili uplašeni? Kako bismo lakše shvatili vlastite osjećaje te osvijestili svoje potrebe, koristili smo razne igre, didaktičke materijale, koji su nas doveli do odgovora – ponekad je dobro biti ljut ili tužan. Dobro je govoriti o svojim emocijama. Isto tako naučili smo prepoznavati osjećaje druge djece te saznali da se osjećaji mogu međusobno dijeliti. U raznim igrama (sat emocija, kipovi s maskama, pogodi osjećaj – pantomima…) naučili smo da se ljutnja može rješavati razgovorom, bez sukoba. Razvijali smo empatiju jedni prema drugima.

Gdje će nas interesi Pčelica dalje odvesti, vidjet ćemo uskoro…

 

  • 1
  • 10
  • 11
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9